witaj,
zarządzanie
Korporacje inwestują w narzędzia analityczne Data publikacji: 10 września 2006 r.Badania przeprowadzone przez Accenture wskazują, że duże firmy coraz chętniej inwestują w technologie do inteligentnej analizy danych (BI), zarządzania kontaktami z klientami (CRM) oraz hurtownie danych. Większość respondentów przyznaje, że rozwijanie komputerowych systemów do wspomagania decyzji jest jednym z najważniejszych działań z obszaru IT, jakie są podejmowane w ich firmach. W zaawansowane systemy do inteligentnej analizy danych najchętniej inwestują firmy, które już dobrze radzą sobie na rynku, a dalsze polepszanie jakości istniejących rozwiązań ma tylko pogłębić jego penetrację. Według specjalistów Accenture duże korporacje pięciokrotnie częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania niż przedsiębiorstwa, które nie odnoszą znaczących sukcesów. Wśród najbardziej popularnych narzędzi poprawiających funkcjonowanie firm znajdują się hurtownie danych, oprogramowanie do tworzenia raportów i inteligentnej analizy informacji. Badania przeprowadzone przez Accenture opierały się na danych uzyskanych od 700 dyrektorów wykonawczych i działów IT z 371 firm (35 krajów). Wyniki były następnie porównane z podobnymi, zebranymi w 2002 r. Wówczas 55 proc. respondentów dysponowało niewielkimi narzędziami analitycznymi, 19 proc. posiadało zaś dość znaczne zasoby informatyczne do zarządzania kontaktami z klientami i wspomagania decyzji biznesowych. Obecnie odsetek firm wykorzystujących zaawansowane technologie analityczne wzrósł do 33 proc. Większość przedsiębiorstw (74 proc.) posiada również jakiekolwiek narzędzia wspomagające procesy biznesowe. Zgodnie z raportem analityków w ciągu dwóch lat korporacje będą jeszcze chętniej inwestowały w oprogramowanie dedykowane zastosowaniom biznesowym. 35 proc. respondentów przyznało, że planują poszerzyć swoje inwestycje z zakresu aplikacji CRM (Customer Relationship Management), 29 proc. chce zwiększyć swoje zdolności w obszarze inteligentnej analizy danych (Business Intelligence), a kolejne 28 proc. zakupi rozwiązania do zarządzania łańcuchem dostaw. Źródło: ComputerWorld |