Warning: Use of undefined constant SMARTY_DIR - assumed 'SMARTY_DIR' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /common/skladniki/smarty_win.php5 on line 11

Warning: Use of undefined constant MY_DIR - assumed 'MY_DIR' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /common/skladniki/smarty_win.php5 on line 12

Warning: session_set_save_handler(): Cannot change save handler when headers already sent in /common/skladniki/class.usersession.php5 on line 29

Warning: session_set_cookie_params(): Cannot change session cookie parameters when headers already sent in /common/skladniki/class.usersession.php5 on line 50

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /common/skladniki/class.usersession.php5 on line 52
intelpro -- aktualności
witaj, 

Wiedza na specjalne zamówienie przedsiębiorców

Data publikacji: 10 września 2006 r.
Dobra firma szkoleniowa potrafi ocenić potrzeby klienta i dopasować do nich usługę. Z szacunków Polskiej Izby Firm Szkoleniowych wynika, że w naszym kraju około 3 tys. podmiotów zajmuje się edukacją pozaszkolną. Rynek jest bardzo rozdrobniony i większość firm szkoleniowych świadczy usługi w największych miastach.

Zdaniem Piotra Piaseckiego, prezesa Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, małe i średnie przedsiębiorstwa najczęściej sięgają po szkolenia, które są niezbędne doprowadzenia działalności, np. z zakresu prawa, administracji, finansów, informatyki, a także specjalistyczne związane z daną branżą. Drugą grupę stanowią szkolenia dotyczące sprzedaży i obsługi klienta oraz marketingowe. Natomiast dosyć małe jest zainteresowanie szkoleniami menedżerskimi i podnoszącymi umiejętności osobiste, choć ostatnio przychody organizatorów ze szkoleń menedżerskich rosną najbardziej. Zainteresowanie kursami dotyczącymi zarządzania personelem wzrosło, ponieważ są one chętnie dofinansowywane przez Unię z Europejskiego Funduszu Społecznego. Małe firmy płacą za nie tylko 20 proc. ceny.

Według Miry Dziedzic, dyrektora programowego Instytutu Rozwoju Biznesu dobra firma szkoleniowa to taka, która ma dobrych trenerów, z doświadczeniem biznesowym, z pasją do dzielenia się wiedzą, z ciekawą osobowością, będących ekspertami w swoich dziedzinach. Taka firma, zanim przygotuje ofertę dla danego przedsiębiorstwa, zrobi analizę jego potrzeb szkoleniowych. - Dobrze, jeśli przed kursem zaprosimy konsultanta do swojej firmy, aby poznał jej specyfikę, porozmawiał z pracownikami oraz osobami z zarządu - mówi Piotr Piasecki. Po szkoleniu konsultant może zbadać jego efektywność. Jednak takie dodatkowe usługi są płatne i małe firmy niechętnie wydają na nie pieniądze. Firma szkoleniowa może zastosować różne sposoby oceny efektywności: ankiety, testy wiedzy. Może także ocenić kompetencje pracowników, podając się za klienta.

Ceny szkolenia zależą od liczby godzin, jego specyfiki, marki firmy szkoleniowej, renomy trenera, a także od miejsca, gdzie odbywa się kurs. Ceny są bardzo zróżnicowane. Przykładowo koszt dwudniowego kursu zamkniętego waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Natomiast za udział jednej osoby w jednodniowym szkoleniu otwartym zapłacimy od kilkuset do 3 tys. zł. Jeżeli szkolenia kończą się uzyskaniem specjalnych certyfikatów czy uprawnień, zwykle są droższe. Według Dariusza Milczarka z House od Skills więcej płaci się za szkolenia ze specjalistycznych zagadnień oraz takie, które wykorzystują zagraniczne, często licencjonowane metodologie i są prowadzone przez doświadczonych trenerów. Niższa jest cena szkoleń, które dotyczą bardziej ogólnych i uniwersalnych tematów. Najczęściej są one prowadzone przez małe, jednoosobowe lub kilkuosobowe firmy.

Źródło: Rzeczpospolita