Warning: Use of undefined constant SMARTY_DIR - assumed 'SMARTY_DIR' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /common/skladniki/smarty_win.php5 on line 11

Warning: Use of undefined constant MY_DIR - assumed 'MY_DIR' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /common/skladniki/smarty_win.php5 on line 12

Warning: session_set_save_handler(): Cannot change save handler when headers already sent in /common/skladniki/class.usersession.php5 on line 29

Warning: session_set_cookie_params(): Cannot change session cookie parameters when headers already sent in /common/skladniki/class.usersession.php5 on line 50

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /common/skladniki/class.usersession.php5 on line 52
intelpro -- baza wiedzy
witaj, 

polecamy





Europejski Fundusz Społeczny
A B C E F I L M O P S U

UML

UML (ang. Unified Modeling Language czyli Ujednolicony Język Modelowania) - język formalny służący do opisu świata obiektów w analizie obiektowej oraz programowaniu obiektowym.

Służy do modelowania dziedziny problemu (opisywania-modelowania fragmentu istniejącej rzeczywistości - na przykład modelowanie tego, czym zajmuje się jakiś dział w firmie) ─ w przypadku stosowania go do analizy, oraz do modelowania rzeczywistości, która ma dopiero powstać - tworzy się w nim głównie modele systemów informatycznych. UML jest głównie używany wraz z jego reprezentacją graficzną ─ jego elementom przypisane są symbole, które wiązane są ze sobą na diagramach.
Uniwersalnym formatem zapisu języka UML jest XMI ─ język służący do zapisywania modeli UML za pomocą XML-a.
W najnowszej wersji (2.0) języka UML wyróżnia się 13 diagramów głównych oraz 4 abstrakcyjne (struktur, dynamiki, wdrożeniowe, interakcji).

Diagramy struktury:

  • Klas (class)
  • Obiektów (object)
  • Pakietów
  • Struktur połączonych
  • Wdrożeniowe (diagram abstrakcyjny)
    • Komponentów
    • Rozlokowania

Diagramy dynamiki:

  • Przypadków użycia (use case)
  • Czynności (activity)
  • Maszyny stanowej (state)
  • Interakcji (diagram abstrakcyjny)
    • Sekwencji
    • Komunikacji
    • Harmonogramowania (lub Zależności czasowych)
    • Sterowania interakcją
Projektując system informatyczny, rozpoczyna się przeważnie od tworzenia diagramów w następującej kolejności:
  1. Przypadków użycia
  2. Klas
  3. Czynności
  4. Sekwencji
Są to najczęściej wykorzystywane diagramy. Pozostałe bywają pomijane, zwłaszcza przy budowaniu niedużych systemów informatycznych.

Źródło: Wikipedia (licencja GNU Free Documentation License)

aktualności

 << Marzec 2024 >> 
PnWt|rCzPtSbNd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

10 września 2006 r.

Jak z Sieci korzystają aktywni internauci?

Universal McCann opublikował raport, z którego wyłania się obraz nowego "cyfrowego" konsumenta. Liczbę osób, kt (...) >wiecej

10 września 2006 r.

Korporacje inwestują w narzędzia analityczne

Badania przeprowadzone przez Accenture wskazują, że duże firmy coraz chętniej inwestują w technologie do inteli (...) >wiecej

12 września 2006 r.

60% firm inwigiluje pracowników?

Większosć dużych amerykańskich firm (ponad 1000 pracowników) zatrudnia lub zamierza zatrudnić osoby, których za (...) >wiecej